BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 23, 2009

Convoy Ke Gemas

Pada hari Sabtu lepas 14 Feb 2009, kira-kira jam 9:00am aku sekeluarga bertolak ke Gemas semperna akad nikah anak sedara aku, Amin. Amin ni anak kakak aku. Kakak aku ni kakak yg number 2 dalam keluarga aku. Kira ni first anak sedara yang kawin la. So boleh dikatakan semua suku sakat aku pegi ke Gemas. Kakak aku dgn family dia dari semalam (Jumaat) dah sampai KL. Dorang sume tido rumah Abang aku kat Kota Damansara. Mak aku pun ikut sekali. Pagi ni kitaorang sume akan jumpa kat Seremban RnR (meeting point). Sepatutnya kitaorg (aku, Abang Jit aku, K.Ani, K.Ta and group dari Kedah) akan convoy. Tapi biasalah...kakak2 aku yg kat KL ni (K.Ani and K.Ta) bila aku sms pukul 8:30am ada yg baru bangun ada yg dok kemas rumah. Aku yang ada anak kecik aku pun boleh siap on time. Perghhhhhh. So last2 aku dengan Abang Jit and Kakak Aku dari Kedah yg jadi convoy.

So dalam pukul 9:30am camtu aku sekeluarga pun sampailah kat RnR S'ban. Abang Jit aku n wife dia, Kakak aku yg dr kedah sefamily termasuklah bakal pengantin and mak aku tgh bfast. Lepas bfast cadangnya leh pegi dah, tapi Abang Jit aku kata tunggu jap, untie aku (M.Cik Nah) dgn cousin aku (K.Ena) sekeluarga dah nak sampai, so nak convoy sekali. Dalam kul 10am camtu kami pun barulah bertolak dari RnR ke Gemas. 2 MPV, 4 kereta.

Di Gemas, kakak aku yg dari kedah tu (K.Na) dah book bilik di Gemas Golf and Country Club. Dalam 10 bilik semuanya. Tu tak termasuk bilik yang K.Ena (cousin) aku book lagi untuk family dia. Dipendekkan cerita, setalah sesat kami pun sampai di Gemas dlm pukul 12:30pm. Terus check in. Pastu dalam pukul 1pm kakak-kakak aku (K.Ani and K.Ta sefamily) baru sampai. Cousin2 aku, Rafaiq and family + Abg Rani pun sampai lebih kurang waktu yang sama la. Masuk bilik, rehatkan badan.

Dalam kul 1.30pm camtu K.Ta aku call, ajak lunch. Memang lapar pun. So aku, hubby aku + K.Ta and hubby dia and abang ipar aku + anak2 dia gi la lunch kat pekan gemas. Yang lain dok dlm bilik pesan untuk tapaukan jer. By pukul 4pm kitaorang dah nak kena siap2 untuk ke upacara akad nikah Amin

0 comments: