BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 29, 2010

CE Summit 27-28 March 2010

Alhamdulillah, CE Summit dah pun selesai, dan Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar even memang event selama 1 1/5 day ini amat memenatkan, but I guess I have achived my objective.


Aku bertolak dari rumah tepat jam 8.30am. Anil one of my staff yang fetch aku dari rumah. Sebab aku malas nak drive lagi pun malam tu ada dinner jauh..so memang aku tak akan drive. So dia sampai around 8.30am then kitaorang bertolak. Sampai di KGNS around 9.00am. Masa aku sampai tu, Boss aku, En Basri dah sampai. Registration should start at 9.00am and the session should start at 9.30am. Tunggu punya tunggu dah 9.30am hanya ada beberapa orang CE jer yang ada. Hati mula rasa geram. Di tambah pula Boss pun dah bertanya “Mana dorang ni Lela”


Sabar…sabar. Jam menunjukkan jam sudah melewati 9:45am. Majority masih belum sampai. Tahap marah pun mula la naik. Aku suruh Fairuz, Anil give them a call. Where the hell are they??? Aku dah tak sabar dah, and aku start to call them and the answer is…otw 15 min lagi sampai. Astafirullah………gerammmmmmmmnya aku. So biasa ler…aku bila marah, the first impression is my face. Memang aku marah….orang dah sampai about an hour ago, and yet dorang still boleh dok lenggang mak limah.


Tepat jam 10.00am, aku dah suruh Anil untuk proceeed. Anil is the MC for this CE Summit. Memang pada mulanya aku rasa dia macam menggelabah sket, but I guess lepas dah warm up tu…overall memang he did a good job and I am proud of him. Bukan apa, aku just nak dorang ni build the confidence level esp those yang hold team leader punya position. Rahman pula, sorang lagi aku punya team leader memainkan peranan sabagai ustaz hari tu. Baca doa ler…aper lagi. So far this 2 guys jarang2 mengecewakan aku….Good job guys.

Satu lagi pencapaian yang boleh dibanggakan untuk CE punya team, bila ada one of them berani buat presentatation. This is really beyond his job scope. And CE yang dimaksudkan ialah Kamarul. Walaupun presentation dia still tak berapa lancar, tapi itu insyaAllah dapat di perbetulkan. He just need to be more prepared, presentation is not about reading the slides tapi the most important thing is you would be able to explain it to the audience. Thumbs up for Kamarul


Dipendekkan cerita, the first day habis around 6pm, and after that kami beramai-ramai convoy ke tempat dinner. Jauh gak ler tempat tu and masuk kawasan kampong and jalan dia x dak lampu. Klu aku yg drive p situ memang ler aku tak sampai. And kalau aku kena tinggal kat situ mau aku nangis golek-golek. Habis dinner around pukul 10 malam kot. Anil hantar aku balik rumah sampai before 11pm.

Hari kedua, Alhamdulillah we all start on time. Hari kedua CEO pun datang untuk Sessi penutup. Thanks to En Aziz, kerana sanggup meluangkan masa. 2nd day finish at 1:00pm. Lepas tu lunch and lepas lunch aku review KPI untuk staff2 region for quarterly review. Memang memenatkan tapi aku happy sebab aku ingin buat yang terbaik untuk staff2 aku. Aku tak mahu CE dipandang dan diperlekeh-lekehkan. Padahal dorang nil ah the front liner. I want, 1 day people at BIT can’t leave without CE. Possible aku nak CE2 aku berada di taraf sama dengan TS. And aku rasa semua itu tidak mustahil, mereka mempunyai kebolehan cuma, mereka ini perlukan guidance/bimbingan serta sokongan.


Fakta: Sepanjang hari pertama CE Summit…perut aku meragam., gastric..macam nak putus urat perut tue…..tak pernah aku rasa camni…tapi aku cuba maintain…hehehehehe

0 comments: