BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 10, 2010

Sakit Kepala Vs Tak suka makan

Sakit kepala.....Sakit kepala gilerrrrr....macam nak pitam pun ada gak...takut BP naik..pegi clinic kat bawah tu, sebenarnya bukan BP naik..BP rendah...gilerrrr...malas nak kasi tau hubby aku, nanti dia pok pek pok pek...nanti dia kata sebab aku tak suka makan.

Sentuh pasal tak suka makan ni...bukan sebab nak jaga badan, mungkin ada sikitlah. Tapi, dari sebelum aku kawin dulu, masa duduk bujang, aku malas nak p kedai makan, sebab tak dak kereta. So bermula dari situlah...aku tak suka makan malam. Bila lama kelamaan dah jadi habit and bila aku makan perut aku jadi tak selesa sampai jadi tegang and kadang-kadang buat aku macam nak muntah.

Sentuh pasal makan pagi pula...aku memang tak suka breakfast pepagi...nak-naknya breakfast heavy. Aku rasa kalau aku breakfast aku jadi malas sangat. Tapi lunch ok..aku akan makan tapi pun tak leh makan lebih sangat sebab nanti perut aku meragam.

Kadang-kadang, bila dah kerja banyak sangat aku sampai abaikan lunch aku...bukan apa malas nak turun makan...

Back tu BP rendah ni...takut juga aku, aku pernah jadi mcam ni dah dua kali dah. First time masa aku kat CSC. Tetiba jer black out (pitam) sampai boss hantar pegi UMMC. Giler...jadi macam hayal-hayal, badan macam seram-seram sejuk pas tu tergolek.

Satu lagi jadi masa aku kat IntellBiz (office sebelum aku join BIT) tergolek kat luar corridor kat luar...sib baik org nampak..

So hari ni memang aku minta doa bebanyak supaya tak jadi kat office ni. Dah almost jadi...aku control sangat. Pepagi lagi one of aku punya staff datang pasal ada issue kat one of my customer, nasib baik masa tu aku duduk so aku pun control jer lah dok pegang meja. Pas tu datang pula one of aku punya team leader jumpa aku pasal task yg aku assign and nak ambik broadband masa tu aku dah berdiri and nak jalan...Dalam hati aduhhhhh please..please jgn tergolek...Fuh lega. Lepas lunch aku dah tak leh tahan pegi tido dalam surau jap...lepas bangun baru rasa lega...

Untung hubby aku leh save cost...hahahahah sebab aku tak suka makan...

0 comments: